کاوش محوطه میمنت‌آباد بر اساس روش تحلیل سه‌بعدی ؛ بخش دوم

درباره محوطه باستانی میمنت‌آباد

سخنرانی پیش رو، بخش دوم نشست کاوش محوطه میمنت‌آباد و مربوط به مطالعات سفال محوطه است که توسط مجید ضیغمی از اعضای هیئت کاوش ارائه می‌گردد. در این بخش به دو موضوع کلی پرداخته شده؛ ابتدا روش‌شناسی سفال‌شناسی و مشکلات روش‌شناسی‌های گذشته و جنبه سلیقه‌ای بودن آنها مطرح گردیده، سپس به اطلاعات سفال‌های حاصل از کاوش پرداخته و روش طبقه‌بندی و گونه‌شناسی سفال‌های به‌دست‌آمده از محوطه میمنت‌آباد توضیح داده شده‌ است.

بخش نخست این سخنرانی را دکتر یوسفی ایراده کرده‌اند که می‌توانید اینجا ببینید.

مجید ضیغمی

مجید ضیغمی دانشجوی باستان‌شناسی مقطع دکتری در دانشگاه بوعلی سینا همدان است. پایان‌نامه کارشناسی ارشد وی به موضوع طبقه‌بندی و مطالعه سفال دوره نوسنگی محوطه باستانی پوکردوال گرگان اختصاص دارد. ضیغمی تاکنون در چندین هیئت کاوش به عنوان سرپرست کارگاه، سفال‌شناس و معاون هیئت حضور داشته است. تپه چهارآرو در سیمره، محوطه میمنت‌آباد رباط کریم و محوطه چالتاسیان در پیشوا از آخرین فعالیت‌های حفاری اوست.

انجمن علمی باستان‌شناسی دانشگاه تهران

انجمن علمی باستان­شناسی دانشگاه تهران فعالیت غیررسمی خود را از خرداد ۱۳۸۴ و فعالیت رسمی خود را با عنوان کانون علمی باستان شناسی از دی‌ماه ۱۳۸۴ زیرنظر معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران آغاز کرد. اين انجمن صرفاً علمی بوده و از مهم‌ترين اهداف آن ارتقای سطح علمی دانشجويان باستان­‌شناسی به‌ويژه دانشجويان دانشگاه تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *